© Jacques Herb
alle rechten voorbehouden 2000-2018
ONZE REIS NAAR BALI (T.G.V. ONS 12,5 JARIG HUWELIJK) VAN 24 NOVEMBER T/M 10 DECEMBER 2008 Deel 3
Donderdag 4 december 2008: Jacques maakte mij vanmorgen wakker met een heerlijk kopje koffie en in tegenstelling tot normaal ging hij vanmorgen de strandstoelen onder een parasol reserveren. Daarna naar het ontbijt en toen heerlijk aan het strand gaan liggen, beetje gelezen, beetje gekruiswoordpuzzeld en beetje gedobberd op onze inmiddels al ver leeggelopen luchtbedjes!! 's Middags rond een uur of 16.00 uur wilde Jacques wel weer een massage, dus wij een taxi genomen naar Hardy's en weer bij Angel's Salon aangekomen waar we al heel enthousiast ontvangen werden door “onze “ masseuses Dewi & Umi. Weer een uur lang werden we van top tot teen heel uitgebreid gemasseerd, er werd echt geen plekje overgeslagen. Hoewel je wel eens denkt als je om een “strong” massage gevraagd hebt au had ik nu maar een “medium” massage gevraagd! Wat een kracht hebben die meisjes in hun vingers!! Na deze heerlijke massage hebben we nog even wat gedronken met de Nederlandse eigenaar van Angel's Salon, Frank en zijn Balinese vrouw, Lihu. Rond 18.00 uur waren we weer met de taxi terug in ons hotel en hebben nog even geprobeerd te internetten maar kregen helaas geen verbinding, dus toen maar opgeknapt en gaan eten bij Bobby's. Dat was zoals we inmiddels gewend zijn weer overheerlijk. Hierna toch nog maar even gaan internetten en toen hadden we mail terug van de Telegraaf en Weekblad Party of we de foto's van onze Balinese “bruiloft” even wilden doormailen, dit uploaden van de foto's naar de mail duurde jammer genoeg heel erg lang en zo waren we best lang bezig met internet, toen we tenslotte om 23.00 uur ons bedje in doken. Jacques nog even een wake-up call geregeld en ik voor de zekerheid ook maar de wekker op mijn mobiel gezet, maar ......dat had ik beter weer niet kunnen doen, want ook nu ging dat pokkeding midden in de nacht (2.15 uur). Tja in Nederland was het immers pas 19.15 uur, maar je schrikt je echt kapot als die telefoon dan gaat!
Vrijdag 5 december 2008: Om 6.30 uur ging op vriendelijk geluidsniveau de telefoon over op onze kamer...onze wake-up call. Snel even wat aangetrokken en naar het ontbijt waar het nu nog vrij rustig was. Daarna opgeknapt want om 8.10 uur werden we opgehaald voor onze trip naar Lembognan Island met het Bali Fun Ship Mooi op tijd kwam er een busje voorrijden die al aardig vol zat en wij mochten samen naast de chauffeur plaatsnemen. Aangekomen bij de haven van Benoa kregen we een boarding pas en polsbandjes. Voor we aan boord gingen werd er nog een foto gemaakt door een fotograaf tesamen met 2 dames in Balinese kleding. Eenmaal aan boord kon je gelijk van alles nemen, koffie, thee, frisdranken, cake, dat was echt heel erg goed verzorgd. We zouden om 9.00 uur uitvaren maar moesten nog op 2 mensen wachten die ergens in het drukke chaotische verkeer vast zaten maar om 9.20 uur vertrokken we dan eindelijk. We hadden juist voor dit schip gekozen omdat het een Jacuzzi!!!!! aan boord had en een glijbaan waar je zo de zee in kon glijden. De tocht naar het eiland duurde een dik uur en je mocht zoveel drinken pakken als je wilde. Aangekomen bij Lembognan gingen we voor anker en hadden een prachtig uitzicht op het eiland. Nu konden we gebruik maken van alle faciliteiten die allemaal inclusief waren. Zo gingen we eerst met de glasbodemboot varen en zagen werkelijk een pracht aan vissen en koraal in het zeer heldere water. Hierna zijn we gaan snorkelen en wat is dat heerlijk met een reddingsvest aan! Ik had de pech dat ik tot 3 keer toe een kapotte duikbril had die steeds volliep, maar eindelijk had ik de 4e keer een goede gekregen en hebben we heerlijk gesnorkeld, erg mooi en ook weer heel veel vissen, groot en klein en gekleurd en mindergekleurd gezien en natuurlijk het koraal, ongelofelijk mooi allemaal. Na een tijdje zo heerlijk op zee gesnorkeld te hebben, werden we teruggefloten omdat het lunchtijd was. En de luch was echt heel erg goed en uitgebreid, alles was aan boord klaargemaakt en er was zelfs een hele grote BBQ waar heerlijke saté en vis op klaargemaakt was, verder kon je het zo gek niet noemen of het was er. Dus buikje heerlijk vol was het tijd voor de Banaan. In groepjes van 4 of 5 ging de motorboot met banaan een rondje varen en natuurlijk op het einde werd er een hele scherpe bocht gemaakt zodat de banaan omkiepte en iedereen dus in het water lag. Jacques heeft dit niet gedaan maar mij opgenomen op video. Hij is toen daarna gaan kayakken en dat heb ik toen weer opgenomen op de video. Natuurlijk ook nog een paar keer van de glijbaan de zee  in gegleden, was ontzettend leuk allemaal. Hierna werden we met 2 boten naar het eiland gebracht en kregen we een rondleiding over wat de bewoners van het eiland daar deden. 90% van de bevolking daar is werkzaam in het zeewier, het verzamelen ervan in de zee  en het drogen op grote zeilen. Dit wordt dan later weer verwerkt in cosmetische produkten en de andere 10% van de bevolking is werkzaam in het toerisme. We kwamen ook langs een begraafplaats en hier werd verteld dat de mensen hier zolang begraven werden totdat er genoeg geld was om ze te cremeren, en dat werd dan vaak met meerdere tegelijk gedaan, maar kon wel eens 5 of 6 jaar duren. De kosten van een gezamelijke crematie zijn ook nog erg hoog dat verbaasde ons eigenkijk wel, namelijk zo'n 100 miljoen rupiah (ca. 7000 euro!!!) Veel geld voor een land waar alles eigenlijk heel goedkoop is. We namen ook een kijkje bij een Sarong-weverij, nee geen fabriek maar een vrouw die ter plekke sarongs zat te weven. Over een korte sarong deed ze 2 weken en over een grote sarong 4 weken!! Gelukkig waren het hier geen agressieve verkopers of zo en dat deed me juist beslissen een sarong te kopen, zo iemand gun je gewoon wat. Ook kregen we een hanengevecht te zien. Maar de hitte was eigenlijk ondraaglijk en iedereen vroeg zich af wanneer we nu eindelijk naar het Coconut Beach Resort zouden gaan waar we konden zwemmen. Onze wens werd vervuld en zo liepen we naar het hotel wat een verbluffend mooi uitzicht had over zee, zeker vanuit het zwembad leek het of dit overliep in zee. Hier konden we lekker lang genieten in en om het water. Om 15.15 uur kwamen de boten ons weer ophalen om terug te keren naar het Bali Fun Ship. Aan boord kon je weer drinken wat je wilde en toen iedereen aan boord was begon de terugreis naar Bali. Om 16.30 uur zette we weer voet aan land en hadden echt een heerlijke dag doorgebracht op zee. We kochten natuurlijk de foto nog even die vanmorgen voor we aan boord gingen gemaakt was en toen werden we weer netjes bij ons Hotel afgezet.Het was echt SUPER!!! Nog snel even bij het supermarktje tegenover het hotel sigaretten gekocht, echt lachen 2 pakjes voor 20.000 rupiah (ca. 1.30 euro!!!!!!) Het is nu bijna 18.30 uur en we gaan zo ff wat eten, nog wat internetten en dan op tijd ons bedje in want we zijn best wel moe van deze heerlijke dag.
Zaterdag 6 december 2008 8.00 uur tijd om op te staan......het gebruikelijke ontbijt, al weet je na zoveel dagen niet goed meer wat je moet nemen. Elke dag een omelet gaat na een tijdje ook wel vervelen, maar wat klagen we nou eigenlijk???? Het is toch gewoon super om wakker te worden met een heerlijk zonnetje en temperaturen van ruim 30 graden!! Vandaag gingen we weer even naar Kuta en dit keer met de gratis shuttle-bus van het hotel. Om 10.00 uur vertrokken we richting Kuta in een zeer luxe hotel bus met slechts 4 personen incl wijzelf. Het zeer drukke verkeer blijft ons verbazen en ook wel beangstigen, je vraagt je af hoe dit goed kan gaan steeds. We werden ergens in Kuta gedropt en zijn toen richting de Discovery mall gelopen, maar dat bleek toch iets verder te zijn als we dachten dus hup dan maar even snel een taxi aanhouden en die bracht ons snel waar we zijn wilden...Discovery Mall. Volgens andere mensen in ons hotel moesten ze hier hele mooie overhemden hebben, Jacques zocht er nog 1 voor onder zijn nieuwe witte pak, maar de mall viel een beetje tegen en aparte overhemden zagen we al helemaal niet, ja 1 klein winkeltje had 2 hemden die een beetje in de richting kwamen maar veel te duur waren. Na lekker wat gedronken te hebben zijn we over het strand richting centrum van Kuta gelopen. Langs de hele kust waren allemaal dode vissen aangespoeld, groot en klein, dt zag er niet echt fris uit, en stonk ook verschrikkelijk! Dit leek ons niet echt gezond!! Tijdens onze wandeling hadden we besloten dat we toch nog maar even langs Johnny & Alex de Koster (de kleermaker) zouden gan en vragen of hij niet nog een mooi zwart overhemd kon maken, maarja de tijd dringt natuurlijk wel want het is al zaterdag en dan moet het overhemd uiterlijk maandagavond gebracht worden in ons hotel. Gelukkig wisten we het zaakje nog te vinden en waren zowel Johnny als Alex aanwezig en binnen een kwartier waren de maten weer genomen en het hemd uitgetekend en afgesproken dat hij het maandagavond om 20.00 uur komt brengen. Ons plan was om de zonsondergang in Kuta te filmen voor het einde van de videoband, maar het was pas 14.30 uur en heel erg warm en we hadden beiden niet zoveel zin om nog een paar uur rond te lopen in Kuta. Wel heb ik nog even een tattoo laten zetten op de zijkant van mijn onderbeen.................nee ........geen echte!!! Gewoon voor de fun 1 die maar 2 weken blijft zitten, een bloem. Ook nog even een souvenier voor in de kast te zetten thuis war we van ieder land wel iets in hebben staan. Dit keer een geschilderd bordje met Bali erop met standaardje Toen toch maar een taxi terug naar het hotel genomen en even bij Hardy's gestopt om een slof sigaretten te kopen. Echt lachen een slof, 10 pakjes Kansas Menthol, voor 55.000 rupiah en dat is omgerekend nog geen 4 euro voor 10 pakjes!!!!!!! Jammer dat we maar 2 sloffen mee mogen nemen!! Om 15.30 uur waren we weer terug in het hotel en zijn nog lekker even gan zwemmen, daar waren we wel aan toe. Rond 17.15 uur begon het een betje te betrekken en zijn we terug nar onze kamer gegaan om een film te kijken, onderweg naar onze kamer zagen we dat ze buiten een hele mooie dinerzaal hadden gecreëerd bij de grote tempelbuhne. Dit was voor het speciale diner- arrangement “One night in Sanur”. Aangezien we nog niet echt een show hier hadden gezien dachten we dat het wel leuk was om dan hier vanavond maar te gaan eten, er was een groot buffet met vele gerechten en een show dus. Oke wij eerst lekker een film gekeken op onze kamer en tegen 19.00 uur richting de openluchtdinerzaal.....maar toen we net buiten liepen begon het te regenen.......en niet zo zachtjes ook!!! Een echte tropische bui !!! Daar ging ons speciaal dinertje!! Alles viel letterlijk in het water, maar alles werd naar het ontbijtrestaurant verplaatst, erg jammer want dat buiten had wel wat, zag er erg mooi en chique uit, en in het ontbijtrestaurant was de sfeer toch anders. Omdat alles naar binnen verplaatst moest worden begon het ipv om 19.00 uur pas om 20.00 uur dus nog even tijd over om wat te internetten. Tegen 20.00 uur waren we in het restaurant en toen begon ook gelijk de show. Ondertussen moest je je eten halen en nar de show kijken, dat was wel een beetje onhandig omdat je de show wilde zien, maar je moest ook eten! De show was eigenlijk een soort toneelstuk op muziek, war je met je eigen fantasie maar een verhaal bij moet bedenken, want snappen deden we het niet, maar de kostuums waren wel mooi. Persoonlijk vond ik het eten en de show wat tegenvallen, duurde ook maar een dik uur en het aantal bezoekers was ook bedroevend we telden slechts 12 mensen die daar aten. Na de show kwam er nog een zangeresje en keyboardspeler, maar daar hebben we maar 2 nummers van geluisterd want inmiddels waren we nog maar met 4-en in het restaurant. Nog even koffie gaan drinken bij Bobby;s en om ca 22.00 uur lekker naar ons bedje toe. De dagen gaan nu wel erg snel en we hebben nu nog maar 2 hele dagen jammer genoeg!!
Zondag 7 december 2008: Oeps ....vanmorgen werden we pas om 9.00 uur wakker, terwijl we gisteren toch ook niet echt laat zijn gaan slapen. We hebben dus ruim 10 uur geslapen.We hadden ook nog nachtelijk bezoek op onze kamer, er liep namelijk een salamandertje langs de muur.....bbrrr, gelukkig heeft die ons verder niet lastig gevallen :-)Ondanks dat Jacques niet goed tegen de airco kan hebben we hem nu al 2 nachten aangelaten anders is het niet om uit te houden en wie weet hebben we juist daardoor wel heel goed geslapen. Op onze weg naar het ontbijt zagen we al dat we veel te laat waren om een strandstoel met parasol te bemachtigen. Alles was al bezet. Het ontbijt wordt nu zo onderhand een beetje eentonig, tenzij je op je nuchtere maag van nasi, bami, braadworst, spek, of gebakken aardappelen houdt, tja dan is er keuze genoeg, maar wij houden het elke dag bij een omelet en een geroosterde boterham, en een bakje vers fruit. De door ons meegebrachte mini-pakjes hagelslag en vlokken zijn helaas al op en pindakaas hadden we niet meegenomen maar zou ik zeker de volgende keer wel doen, want dat missen we wel! Ze hebben hier wel ham en kaas, maar dat is toch anders en smaakt zeker anders als bij ons. Na het ontbijt zijn we lekker bij het zwembad onder de parasol gaan liggen. Eigenlijk veel leuker als op het strand, omdat je als je dorst hebt gewoon naar de bar in het water kunt zwemmen en daar gezellig wat kunt drinken, dit hebben we dan ook veelvuldig gedaan. We hadden ook ontdekt dat je op het gedeelte waar de fonteinen waren heel lekker kon zonnen, je lag dan lekker in een lagje water en dan is het goed uit te houden in de zon. Ja zo kwamen we de dag best door hoor! Maar om ca 14.45 uur zei Jacques ik denk dat we maar weggaan, want er komt daar een donkere wolk aan!! Ik moest eigenlijk nog een beetje lachen, want verwachtte eigenlijk niet dat het ging regenen, maar hij had wel degelijk gelijk, we waren nog maar net goed en wel in onze kamer toen er een tropische bui van een half uur losbarstte!!! Bedankt weerman Jacques! Na deze tropische regenbui was het wel heel erg benauwd. Wij zouden vandaag foto's gaan nemen in de tuin en dus hebben we ons netje aangekleed en zijn gewapend met ons fototoestel de tuin ingegaan en hebben hele mooie foto's gemaakt. Om 19.00 uur zijn we bij Bobby's gaan eten en dat was zoals we inmiddels weten weer erg lekker. Vannacht is het alweer onze op 1 na laatste nacht in het hotel, en als het zou kunnen zouden we zo nog langer willen blijven! Om ca. 21.00 waren we weer terug in onze kamer en hebben nog even naar BVN gekeken voordat we al weer snel in slaap vielen.
Maandag 8 december 2008: Om 7.15 uur werden we lekker uitgeslapen wakker, en het blijkt nu wel dat 15 dagen hier veel te kort is! We beginnen nu pas echt te wennen hier!! Terwijl we naar het ontbijt wandelden begon het te regenen!! We hadden onze badhanddoeken al meegenomen, maar of dit nu zo'n goed idee was?? Tijdens het ontbijt klaarde het alweer op en na het ontbijt hebben we ons neergelegd op de ligstoelen bij de lagoon pool. De zon brak alweer door en de temperatuur is ook als het regent gewoon erg aangenaam. Na een uurtje stilliggen kreeg adhd Jacques het alweer te pakken en toen heb ik hem maar even om boodschappen gestuurd buiten het hotel. Hij moest even 2 sloffen sigaretten halen Lucky Strike Menthol deze keer, een slof voor 100.000 rupiah, nog geen 7 euro!!! Je lacht je rot hier als je een roker bent. Tot een uur of 3 lekker bij en in het zwembad vertoeft. Toen zijn we ons op gaan knappen voor onze laatste massage van deze vakantie bij Angel's Salon in Hardy's De hoteltaxi er naartoe genomen want de hotel shuttle was net voor ons neus weg! Aangekomen bij Hardy;s werden we meteen al heel enthousiast onthaald door de meisjes van de massage salon Maar eerst zouden we nog even de grote supermarkt inlopen en boven nog wat souveniertjes uitzoeken. In de supermarkt was werkelijk van alles te krijgen zelfs kleine kuipjes Hero jam!! En ook zelfs potten pindakaas en nutella!! Dus dat weten we voor de volgende keer. Voor de thuisblijvers wat Balinese thee en koffie in fraaie houten doosjes gekocht en waar we ook wel erg om moesten lachen was dat we in het begin van onze vakantie op zoek waren naar een winkel voor een verlengsnoer, en wat denk je lagen er in de supermarkt wel honderd van, en veel goedkoper als die wij helemaal met een taxi in Denpasar zijn gaan halen!! Toen was het tijd voor onze massage, natuurlijk werden we weer gemasseerd door Umi en Dewi die het de 2 keer ervoor ook gedaan hadden, Het was weer fantastisch! En veel minder pijnlijk als de 1e keer. Omdat ik al in het begin van de vakantie gezegd had dat ik ook wel een manicure behandeling wilde en dan mooie nagellak met bloemetjes, liet ik dat na de massage ook maar even doen en dan ook maar gelijk een manicure! Jacques ging ondertussen terug naar het hotel en Frank de eigenaar van de massage salon heeft hem even gebracht, want om 19.00 uur zou de kleermaker (Johnny de Koster) immers in het hotel zijn met het op maat gemaakte bestelde zwarte overhemd. We hadden hem en zijn zoon Alex ook nog een whiskey beloofd dus Jacques en Frank hebben nog even wat gedronken met ze en toen kwam Jacques mij weer halen, Umi & Dewil waren beiden met mij bezig 1 deed de manicure en 1 de pedicure. Maar mijn nageltjes zijn weer mooi gelakt en op mijn vingernagels ook nog eens mooie bloemetjes. En dat terwijl ik eigenlijk nooit nagellak op heb. Frank was ook weer zo lief om ons terug naar het hotel te brengen en inmiddels was het al 20.00 uur en we moesten nog gaan eten. Eten deden we deze laatste keer bij Donalds, geen voorgerecht deze keer maar alleen hoofdgerecht en dessert, maar het was weer lekker en toen moesten we nog gaan internetten want dat was er vanmorgen bij ingeschoten. Terwijl ik dus hard aan het werk was om de hyves bij te werken en alle mail te bekijken hoorde Jacques muziek uit de bar komen en zei ik ga ff en video-opname maken van die zangeres!! Ik voelde hem eigenlijk al aankomen en ..........ja hoor ineens hoor ik Jacques zijn stem klinken.......................kon hij het toch niet laten om even te gaan zingen!!! Dus toen ik klaar was ben ik ook nog maar even gaan kijken en Jacques heeft 3 liedjes gezongen daar met de zangeres en de keyboardspeler. Kan hij ook weer zeggen dat hij in Bali opgetreden heeft hahahahahaa Het is dus een latertje geworden vandaag, want terwijl ik mijn dagverslag tik is het inmiddels al 23.40 uur. Morgen moeten we om 12.00 uur uitgecheckt zijn en alle koffers moeten nog gepakt worden!!
Dinsdag 9 december 2008: We werden om 8.00 uur wakker en zijn voor de laatste keer deze reis naar het ontbijt gegaan. Hierna is Jacques nog even naar de bank gegaan terwijl ik de koffers ingepakt heb. We hadden gelukkig nog tijd genoeg over om even lekker te gaan zwemmen en nog wat laatste zonnestralen mee te pikken, want de zon zullen we in Nederland / Duitsland voorlopig nog niet zien denk ik! Om 11.15 uur hebben we onze badhanddoeken weer ingeleverd en zijn we nog even gaan douchen en hebben natuurlijk er voor gezorgd dat we wat warme kleding in d handbagage hebben, zodat we ons in het vliegtuig warm aan kunnen kleden. Vreemd idee eigenlijk, hier ruim 32 graden en dan straks of liever gezegd morgen, maar 4 graden ofzo!!! Bbbbrrrrrrr We zitten nu in de lobby en hebben net uitgecheckt en moesten een rekening van 2.240.000 rupiah betalen, Omgerekend zo'n 135 euro en daar zit dan ook de fotoshoot bij en het showdiner en taxiritten Om ca. 13.25 uur worden we hier opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Onze vlucht naar Hong Kong vertrekt om 16.00 uur en dan komen we om ca 20.45 uur in Hong Kong aan waar we een transfer (overstap) hebben, en dat duurt jammer genoeg wat lang, we moeten dan namelijk bijna 4 uur wachten eer we richting Amsterdam vliegen! Het inchecken op het vliegveld verliep zeer voorspoedig en geen ellenlange rijen gelukkig. Alles ging ook netjes op tijd en om 16.00 uur vertrokken we naar Hong Kong. We hadden net zoals op de heenreis raam plaatsen en 3 stoelen voor ons 2, dus gelukkig wat ruimte! Om 20.45 uur landden we op Hong Kong en hadden daar ruim de tijd om eens rond te kijken op dit immens grote vliegveld. We moesten om 00.05 uur weer aan boord en vertrokken om 00.30 uur richting Amsterdam Een rustige vlucht met heel weinig turbulentie gelukkig. Alles precies volgens schema landden we om 6.15 uur Nederlandse tijd op Schiphol  en na het taxiën van ruim 20 minuten stapten we om 6.35 uit uit het vliegtuig. Een uurtje later hadden we de koffers en gingen we met de bus naar P3 waar onze auto stond. Brrrrrr wat koud hier!!! De auto was ook totaal dichtgevroren en de portieren wilden niet eens open. Dus het duurde even voordat de hele boel ontdooid was en we konden gaan rijden. We zouden ook vandaag gelijk onze hond Jamie op gaan halen, dus moesten we eerst naar Cuijk. Maar ja dat 's morgens om 8.00 uur in de spits!!!!!! Dus we stonden gelijk al lekker in de file, welkom in Nederland!! Eindelijk kwamen we om 11.00 uur aan in Cuijk en zagen onze Jamie weer. We zijn erg blij dat ze het zo naar haar zin heeft op haar logeeradres bij Carola, dan ga je toch met een gerust hart weg! Lekker even gekletst en koffie gedronken en toen op naar Duitsland, eindelijk naar huis. Gelukkig geen files meer en zo kwamen we om 14.00 uur na een reis van dus ruim 31 uur!!! weer thuis!! We werden al heel blij begroet door Poemie, Luna & Tommie onze katten en ook zij waren gelukkig heel goed verzorgd tijdens onze vakantie door Albert, Gerda & Danielle uit Heitel, fantastisch! Om jetlag te voorkomen moeten we ons gelijk weer aan de Nederlandse tijd aanpassen en proberen dus vanavond pas naar bed te gaan ook zijn we heel erg moe, want in Bali was het nu inmiddels al 7 uur later en de avond dus al begonnen, 'Dus maar gelijk aan de slag thuis, koffers uitruimen, wassen, post bekijken, administratie doen, kortom genoeg om een tijdje mee bezig te zijn. Na onze smaakmakend Hollandse maaltijd zijn we met een kop koffie om ca 20.00 uur naar boven gegaan met de bedoeling nog lekker even een film te kijken en daarna te gaan slapen.....................mar de film was hooguit een half uurtje bezig toen we beiden al in slaap vielen. Volgende ochtend om 8.00 uur wakker maar toen hadden we dus ook 11 uur geslapen!! We zijn weer terug in Nederland en gaan weer verder met ons alledaagse leventje, maar 1 ding staat vast: Bali is super en we maken nu al stiekem plannen om volgend jaar weer te gaan! Einde
                                           Verslag gemaakt door Diny Herb
                             Wil je ALLE foto’s zien ga dan naar: